Zakończenie pandemii HIV-AIDS – podążaj za nauką ad

Naukowcy losowo wyznaczyli 5472 uczestników zakażonych HIV w 33 krajach, z początkową liczbą komórek CD4 + powyżej 350 komórek na milimetr sześcienny, aby otrzymać ciągłą terapię (grupa supresji wirusa) lub terapię epizodyczną (grupa konserwująca leki); leczenie rozpoczęto, gdy liczba limfocytów T CD4 + spadła poniżej 250 na milimetr sześcienny i zatrzymała się, gdy liczba wzrosła powyżej 350 na milimetr sześcienny. Podstawowa analiza badania wykazała, że ryzyko zgonu, choroby oportunistycznej lub obu tych czynników było o 160% wyższe (p <0,001). Co więcej, ryzyko toksycznego działania leków 4 stopnia nie różniło się istotnie pomiędzy grupami, a zdarzenia sercowo-naczyniowe były w rzeczywistości bardziej powszechne w grupie zajmującej się ochroną narkotyków. Badanie SMART wykazało zatem, że korzyści płynące z terapii znacznie przewyższają ryzyko skutków toksycznych.1 Wirus był gorszy niż leki. Drugim ważnym pytaniem było, czy supresja wirusowa może zapobiec transmisji w przód. Jeśli tak, korzyści płynące z leczenia wykraczałyby poza zakażoną osobę od jej niezakażonych partnerów seksualnych (oraz w przypadku osób, które wstrzykują narkotyki, potencjalnie do tych, z którymi dzieliły się igłami). Obserwacyjne badania kohortowe między parami osób zdrowych były silnie sugerowane, że mniejsze obciążenia wirusem wiązały się ze zmniejszonym prawdopodobieństwem transmisji w przód.2 Jednocześnie badania z zakresu nadzoru wykazały, że większość transmisji można przypisać do osób z niekontrolowaną wiremią. Powstało więc pytanie, czy terapia, która tłumi obciążenie wirusowe osocza, również spowoduje niższą transmisję.
Na to pytanie ostatecznie odpowiedziano na kontrolowane, prospektywne badanie kliniczne, badanie HIV Prevention Trials Network (HPTN) 052, opublikowane w 2011 r.2 Jego badacze zapisali 1763 HIV-serodiscordant, głównie pary heteroseksualne w dziewięciu krajach z liczbą limfocytów T CD4 + między 350 a 550 na milimetr sześcienny, przypisując połowę zakażonych ochotników do natychmiastowej ART i połowę do terapii odroczonej (opóźnione do momentu, w którym liczba limfocytów T CD4 + spadnie poniżej 250 na milimetr sześcienny, lub do czasu rozwoju choroby związanej z AIDS). Niezainfekowani partnerzy byli testowani co kwartał pod kątem serokonwersji. W badaniu udokumentowano zmniejszenie o 96% transmisji wirusa HIV w grupie stosującej natychmiastową terapię w porównaniu z grupą leczenia z odroczoną terapią.2 W połączeniu z PrEP, przyjmowane regularnie lub prawdopodobnie w sposób zdeterminowany przez niektóre osoby wysokiego ryzyka (jak podano w badanie IPERGAY), leczenie jako profilaktyka mogłoby radykalnie zmniejszyć częstość zakażeń wirusem HIV.
Chociaż te ustalenia dotyczące leczenia jako zapobiegania wyraźnie wykazały korzyści dla zdrowia publicznego związane z wczesnym leczeniem, trzecie kluczowe pytanie dotyczyło tego, czy rozpoczęcie leczenia w prawidłowych lub prawie prawidłowych ilościach limfocytów T CD4 + rzeczywiście przyniosło korzyść leczonej osobie. Prawdą jest, że wielu lekarzy praktyków i różne wytyczne leczenia, szczególnie w środowiskach o wyższych zasobach, sugerują rozważenie leczenia przy wyższych poziomach komórek T CD4 +. Jednak ostateczne dowody naukowe w postaci wyników z randomizowanych, kontrolowanych badań klinicznych były ograniczone. Odpowiedź na to trzecie pytanie była zatem z niecierpliwością wyczekiwana.
W lipcu 2015 r. Międzynarodowa społeczność chorych na AIDS zebrała się ponownie w Vancouver na kolejny przełomowy moment, podczas którego usłyszeli odpowiedź
[podobne: stomatolog płock, ortodonta wrocław, dentysta bydgoszcz ]