W razie bardzo silnych bólów stosuje sie podskórnie morfine z atropina (po jednej ampulce pod skóre) lub pantopon (po jednej ampulce pod skóre)

W razie bardzo silnych bólów stosuje się podskórnie morfinę z atropiną (po jednej ampułce pod skórę) lub pantopon (po jednej ampułce pod skórę). W nerwobólu na tle wiądu poleca się dożylne wstrzykiwania urotropiny w postaci np. 5-10 mI 40% hemtyzalu (hemthysal). Między napadami leczy się chorobę podstawową oraz stosuje się anodogalwanizaci w okolicy żołądka po 5-10 minut co dzień 3 do 8 przez czas dłuższy. ZABURZENIA RUCHOWE ŻOŁĄDKA (PERTURBATIONES VENTRICULI MOTORIAE) NERWICE RUCHOWE ŻOŁĄDKA (GASTRONEUROSES MOTORIAE) Wśród zaburzeń ruchowych żołądka odróżnia się zaburzenia napięcia jego ściany, ruchów robaczkowych i czynności odźwiernika. Zaburzenie może polegać na wzmożeniu lub osłabieniu czynności, na jej niemiarowości i in. Zaburzenia te często kojarzą się z sobą. Nazywamy je wtórnymi, jeżeli one zależą od organicznej choroby żołądkowej. Natomiast te, które powstają niezależnie od zmian anatomicznych w żołądku i w innych narządach Są nerwicami. Zaburzenia napięcia ścian żołądka (Perturbationes peristolis). Zaburzenie napięcia ścian żołądka może polegać na zmniejszeniu zdolności żołądka do czynnego równomiernego ściągania się dookoła swej zawartości, skutkiem czego powstaje zwiotczenie żołądka oraz na wzmożeniu napięcia. Zwiotczenie żołądka. Rozszerzenie żołądka ze zwiotczenia (Gastrectasia atonica). Określenie przyczyny. Przez “zwiotczenie żołądka” rozumie się chorobę żołądka, polegającą na upośledzeniu napięcia błony mięsnej żołądka. [hasła pokrewne: Stomatolog Kraków, stomatolog, dentysta Kraków ]