Upadek planu jednopłatowego Vermonta ad

Niezdecydowanie było widoczne w legislaturze stanu Vermont, gdzie trudno było znaleźć silne wsparcie dla jednego płatnika. Również katastrofalne uruchomienie przez administrację internetowej strony internetowej ACA, Vermont Health Connect, wzbudziło wątpliwości co do zdolności państwa do przejęcia zarządzania i odpowiedzialności administracyjnej za cały system opieki zdrowotnej. Zwrócenie się do władzy ustawodawczej o zatwierdzenie nowego podatku od wynagrodzeń w wysokości 11,5% na pracodawców i podatku dochodowego od gospodarstw domowych w wysokości 9,5% na finansowanie Green Mountain Care zwiększyłoby budżet państwowy Vermont na 2015 r. O 5,6 mld USD o 45%. Chociaż podatki zastąpiłyby prywatne składki na ubezpieczenie, które obecnie płacą pracodawcy i osoby fizyczne, i chociaż Internal Revenue Service zgodziło się, że podatki będą podlegały odliczeniu federalnemu, to pod względem politycznym byłby to gigantyczny wzrost, który byłby wyraźnie widoczny. na każdym rachunku podatkowym Vermontera, w przeciwieństwie do składek na ubezpieczenie zdrowotne składek pracodawcy, których większość pracowników nie zauważa. Według badań ekonomii behawioralnej ludzie zwracają większą uwagę na hipotetyczne straty niż na hipotetyczne zyski. Polityczny furor, który z pewnością wybuchłby nad planem podatkowym Shumlina – jak zapowiadał polityczny wrzask nad ACA – pozostawiłby większość Vermonterów, wierząc, że będą przegrani. Decyzja Shumlina o wycofaniu planu oznaczała porażkę woli politycznej – ale czasami podejmowanie decyzji z powodu prawdopodobnych konsekwencji politycznych jest koniecznym, aczkolwiek godnym ubolewania, zadaniem.
W wielu stanach ustawodawcy nadal składają projekty ustaw w celu ustanowienia państwowych systemów dla jednego płatnika. Z powodu niepowodzenia Vermont ich ścieżka jest zarówno jaśniejsza, jak i trudniejsza. Każde inne państwo rozważające tę drogę znajdzie przeszkody podobne do Vermonta.
Na przykład sekcja 1332 ACA pozwala rządom państwowym, począwszy od 2017 r., Uzyskać federalne zwolnienia w celu opracowania alternatywnych systemów ubezpieczenia zdrowotnego i dochodzenia dochodów federalnych, które w przeciwnym wypadku wpłynęłyby do państwa na mocy ACA. Trzy raporty na temat planu Vermont dla pojedynczych płatników zawierały bardzo różne i szybko malejące prognozy przychodów: 420 mln USD w raporcie z 2011 r., 267 mln USD w 2013 r. I 106 mln USD w 2014 r.
Na początku lat 90. pełniłem funkcję prawodawcy w Massachusetts, który przeszedł do roli czołowego adwokata państwowego. Po latach niepowodzeń niechętnie doszedłem do wniosku, że pojedynczy płatnik jest zbyt ciężkim politycznym dźwiganiem dla państwa. Choć ekonomiczny przypadek jest przekonujący, nasz polityczny organizm dba o coś więcej niż tylko ekonomię. W 2011 roku wielu obserwatorów uważało, że Vermont, małe i postępowe państwo, jest idealnym miejscem, w którym można spróbować pojedynczego płatnika. Już nie. Nawet w głęboko niebieskim Massachusetts, Donald Berwick, były administrator w Centers for Medicare i Medicaid Services, pojawił się ostatnio w Demokratycznej Gubernatorii w 2014 roku w kampanii, w której jego platforma dla jednego płatnika reprezentowała istotną różnicę między nim a jego dwoma przeciwnikami.
W pewnym momencie, być może za 5 do 15 lat od teraz, ponieważ rozmiar i zakres Medicare, Medicaid i struktury dotacji ACA wzniosą się daleko poza dzisiejszy wyższy poziom życia, nasi polityczni przywódcy mogą odkryć nieskończoność prowadzenia wielu złożonych systemów aby zapewnić różne klasy Amerykanów Jeśli zaawansowani prawi przywódcy we właściwym czasie, logika konsolidacji może stać się jaskrawo oczywista i wprowadzić nas na nową ścieżkę. Jeśli taka konsolidacja ma nastąpić, czy to się wam podoba, czy nie, wierzę, że stanie się ona federalnie, a nie w stanach – i już niedługo.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autora są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu pod adresem.
Author Affiliations
Z Harvard TH Chan School of Public Health, Boston.

Materiał uzupełniający
Referencje (2)
1. Prawdziwe badanie M. VTDigger / Castleton: Vermonters podzielono na jednego płatnika. VTDigger.org. 23 kwietnia 2014 r. (Http://vtdigger.org/2014/04/23/vtdiggercastleton-poll-21-percent-seem-confused-term-single-payer).

2. UMass Medical School Centre for Health Law and Economics oraz Wakely Consulting Group. Plan finansowania służby zdrowia stanu Vermont rozpoczynający rok kalendarzowy 2017 analizy. 24 stycznia 2013 r. (Http://www.umassmed.edu/uploadedFiles/CWM_CHLE/About/Vermont%20Health%20Care%20Financing%20Plan%202017%20-%20Act%2048%20-%20FINAL%20REPORT.pdf).

Zamknij odniesienia
Powołanie się na artykuł (1)
Zamknij Cytowanie artykułów
[patrz też: ortodonta wrocław, dentysta Warszawa Bemowo, stomatolog poznań ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dentysta Warszawa Bemowo ortodonta wrocław stomatolog poznań