Strategia dotycząca zdrowia rodzinnego w Brazylii – zapewnienie podstawowej opieki zdrowotnej dla społeczności w uniwersalnym systemie opieki zdrowotnej cd

Chociaż całkowite wydatki na opiekę zdrowotną w Brazylii są zbliżone do średniej wynoszącej około 9% produktu krajowego brutto (PKB) ustalonej wśród krajów Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), mniej niż połowa tej kwoty pochodzi ze źródeł publicznych – odsetek co stawia Brazylię daleko poniżej średniej OECD dla udziału rządu w wydatkach na ochronę zdrowia. Jeśli chodzi o zasoby ludzkie, szybka ekspansja FHS doprowadziła do niedoboru lekarzy, na które Brazylia zareagowała kontrowersyjnym programem Mais Médicos (więcej lekarzy), sprowadzającym prawie 15 000 lekarzy z Kuby i innych krajów. Ponieważ odpowiedzialność za zarządzanie FHS spoczywa na gminach, istnieją również duże różnice w wydajności i jakości rodzinnych zespołów zdrowotnych, w tym zróżnicowana dostępność podstawowego sprzętu, zróżnicowane wzorce kadrowe i dostępność różnych rodzajów pracowników służby zdrowia, a także zróżnicowane zarządzanie i inne instytucjonalne wsparcie dla zespołów.
Podobnie jak wiele systemów opieki zdrowotnej, SUS stara się sprostać zmieniającym się potrzebom szybko starzejącej się ludności i wypełniać jej konstytucyjny mandat, aby zapewnić sprawiedliwy dostęp do usług dla wszystkich obywateli. Do tej pory program FHS skupiał się na biedniejszych segmentach wielu gmin, i choć podejście to poprawiło sprawiedliwość zdrowotną, trudno jest dotrzeć do mieszczańskich Brazylijczyków, którzy mogą preferować poszukiwania usług w sektorze prywatnym.
Przynajmniej częściowo w odpowiedzi na publiczne protesty dotyczące potrzeby zwiększenia publicznych inwestycji w opiekę zdrowotną, rząd brazylijski uruchomił jeden z największych na świecie systemów wynagradzania za wyniki w ramach FHS, aby przyspieszyć inwestycje w system publiczny. Te nowe zasoby zależą od zmierzonych ulepszeń w zakresie zarządzania usługami zdrowotnymi, technicznej jakości opieki i zadowolenia użytkowników.
Wreszcie wykorzystanie technologii zostało znacznie opóźnione w SUS. Nowe rozwiązania obejmują propozycje opracowania krajowych elektronicznych kart zdrowia i lepszego dostępu do narzędzi diagnostycznych w podstawowej opiece zdrowotnej.
Mimo to świat może wyciągnąć lekcje z doświadczeń brazylijskich. Po pierwsze, podstawowa opieka społeczna może działać, jeśli zostanie wykonana prawidłowo. Wymaga solidnego projektu, testów pilotażowych i generowania dowodów, długoterminowej wizji oraz trwałych zobowiązań finansowych i politycznych. Wydaje się, że FHS jest niezwykle opłacalny: Brazylia wydaje obecnie około 50 USD rocznie na osobę w ramach programu4. Jednak zwiększenie skali tego przedsiębiorstwa wymagało ciągłych dostosowań i inwestycji, zwłaszcza w świetle różnic geograficznych w potrzebach zdrowotnych ludności, zróżnicowanej wydajności gminnej i zasoby opieki zdrowotnej oraz rozwijająca się praktyka lekarska – wyzwanie, które może mieć również zastosowanie w innych krajach. Wreszcie budowanie solidnego systemu podstawowej opieki to coś więcej niż tylko biurokratyczne ćwiczenie; w Brazylii wymagało to długoterminowych ruchów społecznych i profesjonalnych zobowiązań.
Przyszłość brazylijskiego FHS, jego ciągła ekspansja na pozostałe ośrodki miejskie i klasy średnie oraz jego efektywna integracja z opieką średniego i wyższego rzędu będą wymagały ciągłego zaangażowania ze strony pracowników służby zdrowia i społeczeństwa oraz dalszych inwestycji finansowych, technicznych i intelektualnych – wszystko to z czego ostatecznie zależy od trwałego wsparcia politycznego.
Ciąża i poród
Zdrowa 23-letnia kobieta jest w ciąży po raz pierwszy.
Kiedy Ms
[patrz też: gabinet stomatologiczny zielona góra, stomatolog płock, Gliwice stomatolog ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: gabinet stomatologiczny zielona góra Gliwice stomatolog stomatolog płock