Peknieciu moze ulec cala sciana zoladka lub tylko jedna albo kilka jej warstw

Pęknięciu może ulec cała ściana żołądka lub tylko jedna albo kilka jej warstw. Ściany żołądka są ścieńczałe i blade wskutek niedokrwienia, spowodowanego przez ucisk naczyń krwionośnych. Pod błoną śluzową stwierdza się wybroczyny, sam żołądek jest bardzo rozciągnięty. W jamie otrzewnej znajduje się ogromna ilość gazów, ciecz i częściowo pokarm. Nadto stwierdza się wczesne objawy zapalenia otrzewnej. Pętle jęlit są zazwyczaj blade wskutek niedokrwienia, wywołanego dużym ciśnieniem śród otrzewnym. Z innych zmian stwierdza się odmę podskórną, zależnie od dostawania się gazów otrzewnej przez rozciągniętą i przez to rozrzedzoną otrzewną, oraz odmę śródpiersiową, w związku z przechodzeniem gazów przez otwór przełykowy do śródpiersia. Objawy. Chorzy uskarżają się na g gwałtowne bóle w nadbrzuszu, powstające ostro po działaniu wymienionych wyżej czynników, na szybkie, znaczne powiększanie się brzucha i na duszność. Przedmiotowo stwierdza się ciężki ogólny stan i olbrzymi, balonowate rozdęcie brzucha, powodujące znaczne napięcie jego powłok i ich nieruchomość, nadto objawy niewydolnych dolnych płatów płócnych, wskutek dużego uniesięcia przepony. W dalszym przebiegu choroby może powstać odma podskórna oraz śródpiersiowa, a nawet wypadnięcie odbytnicy i macicy, zależnie od ogromnego ciśnienia śródotrzewnego. [więcej w: kardiolog ostrołęka, leksykon leków online, przychodnia reymonta ]

Powiązane tematy z artykułem: kardiolog ostrołęka leksykon leków online przychodnia reymonta