Ocena poziomu indoksylu i kwasu we krwi

Oceniając poziom indoksylu i kwasu moczowego w krwi, trzeba zawsze uwzględniać możliwość jego wzrostu niezależnie od stanu nerek, tak jak już to omówiłem co do azotu niebiałkowego i mocznika. I tak zwiększenie ilości kwasu moczowego w krwi (hyperuricaemia) spostrzega się w białaczce, skazie dnawej, w przypadkach nowotworów złośliwych, w ostrym włóknikowym zapaleniu płuc w okresie rozejścia się tej sprawy. Zgodnie z nowoczesnym mianownictwem, miana indoksyl używam do oznaczania tego składnika, dla którego utarła się niesłuszna nazwa indykan. Wspólną cechą indykanu moczu (też krwi) i indykanu roślin jest to, że one przez hydrolizę i utlenianie dają barwnik indygo. Poza tym żadnej innej analogii między tymi składnikami nie ma. Indykan roślinny jest glikozydem indoksylu, a indoksyl, który się stwierdza w ustroju ludzkim, jest związkiem indoksylu z kwasem siarkowym, częściowo zaś z kwasem glikuronowym, jeżeli wytworzy się w ilości przekraczającej rozporządzalną przez ustrój ilość kwasu siarkowego.
Indoksyl wzrasta w stanach chorobowych, przebiegających ze wzmożeniem gnicia w przewodzie pokarmowym lub w ogóle w ustroju (np. w przypadkach zgorzeli) a także w niedrożności jelit i ostrym zapaleniu otrzewnej. Przewlekłej niewydolności krążenia znacznego stopnia nieraz towarzyszy wzrost w krwi azotu niebiałkowego, mocznika, indoksylu, kwasu moczowego i kreatyniny, lecz przeważnie nieduży. Azocica, spostrzegana w chorobach nerek w okresie obniżonej ich sprawności, zwłaszcza w okresie bezmoczu, zależy nie tylko od zatrzymania w ustroju azotu niebiałkowego, ale bardzo często także od jakościowego i ilościowego zaburzenia przemiany białkowej, jest zatem w tych przypadkach azocicą złożoną. [patrz też: Badania psychologiczne na broń Poznań, Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów, dentysta Białystok ]

Powiązane tematy z artykułem: Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów Badania psychologiczne na broń Poznań sprzedaż elementów ogrodzenia mazowieckie