Nie zawsze jednak obraz choroby jest tak wyrazny, ze mozna odrazu wylaczyc wrzód zoladka

Nie zawsze jednak obraz choroby jest tak wyraźny, że można odrazu wyłączyć wrzód żołądka. W tych przypadkach należy zarządzić leczenie przeciwwrzodowe. Ujemny wynik leczenia przemawia najczęściej (ale nie zawsze) za przeczulicą, mianowicie za tą jej postacią, którą dla podobieństwa obrazu klinicznego nazywam rzekomym wrzodem trawiennym żołądka lub dwunastnicy. Uniknąć mylnego rozpoznania tej postaci przeczulicy można niekiedy tylko po dłuższym dokładnym spostrzeganiu chorego. Od raka żołądka różni się przeczulica tym, że: 1) dotyczy przeważnie osób młodych; 2) stoi w ścisłym związku z pobieraniem pokarmów; 3) przebiega bez wymiotów i krwi utajonej w kale; 4) nie wiedzie do wychudnięcia ani do charłactwa; 5) wydzielnicza czynność żołądka jest najczęściej wzmożona, nie zaś upośledzona, jak w raku. W rozpoznaniu dopomaga także badanie radiologiczne żołądka. Różnicowanie pomiędzy przeczulicą żołądka a nerwobóle żołąd ka p. str. 321. Rokowanie w przeczulicy żołądka zależy od czynnika przyczynowego. Leczenie. Prócz uwzględnienia przyczyny przeczulicy żołądka, polega na stosowaniu zabiegów i leków, które obniżają pobudliwość układu nerwowego w ogóle i zakończeń nerwowych w żołądku w szczególności. Stosuje się zatem kąpiele lub wycierania ciała gąbką umoczoną w wodzie o ciepłocie początkowo 32°, a później coraz niższej (aż do 20°) z następowym wycieraniem ciała na sucho zgrzebnym prześcieradłem, wypoczynki itd. Z leków podaje się przetwory bromowe i kozłkowe (po 20 kropli 3 razy dziennie po jedzeniu), anestezynę (po 0,3 do 0,5), wyciąg z wilczej jagody (po 0,015), nientol (0,06 do 9,1 na dawkę -kilka razy dziennie) lub ich połączenia. (po 25 kropli 3 razy dziennie lub po 25-30 kropli 3 razy dziennie itd. ). 2. [hasła pokrewne: nefrolog, dentysta poznań, gabinet stomatologiczny zielona góra ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta poznań gabinet stomatologiczny zielona góra nefrolog