Jest to choroba bardzo czesta

Jest to choroba bardzo częsta. Odróżnia się zwiotczenie żołądka przewlekłe i ostre, zwane także ostrym bezwładem żołądka, czyli ostrym porażeniem żołądka (gastroplegia acuta). Postać przewlekła. W przeważającej większości przypadków zwiotczenie żołądka (ryc. 60) jest jednym z objawów wrodzonej ogólnej astenii (tom l, str. 589). Dość często powstaje ono na tle ogólnego osłabienia ustroju, np. w gruźlicy płuc, w ciężkiej niemocy nerwowej (neurasthenia), na tle ustawicznych nadużyć płciowych, zwłaszcza samogwałtu lub spółkowania przerywanego, w wyniszczających chorobach kobiecych, na tle silnych urazów psychicznych, nadmiernych wysiłków fizycznych, szczególnie u osób niedokrwistych itd. Zwiotczenie żołądka powstaje rzadziej na tle częstego przeładowywania pokarmami. Wszystkie te czynniki mogą wieść do pierwtonego zwiotczenia żołądka (atonia ventriculi primitiva), zwłaszcza często u osób z utajonym usposobieniem konstyt ucyjnym do osłabienia napięcia układu nerwowomięśniowego, przede wszystkim w zakresie narządu trawienia. Zwiotczenie żołądka może powstawać także na tle chorób żołądka, np. przewlekłego jego nieżytu, raka usadowionego poza odźwiernikiem, szczególnie często na tle opadnięcia żołądka. Jest to zwiotczenie żołądka wtórne (atonia ventriculi secundaria). U osób słabych, niedokrwistych, zwłaszcza dotkniętych ogólną astenią, zwiotczenie żołądka może powstać także na tle często powtarzającego się kurczu odźwiernika, bez względu na to, czy ten kurcz wikła wrzód trawienny żołądka lub dwunastnicy, czy też powstaje odruchowo w kamicy żółciowej, przewlekłym zapaleniu wyrostka robaczkowego i w innych chorobach. Początkowo pokarmy przechodzą z żołądka do dwunastnicy w czasie prawidłowym, z czasem jednak pokarmy pozostają w żołądku coraz dłużej wskutek upośledzenia napięcia jego ścian, rozciągają go i wiodą ostatecznie do. r ozszerzenia żołądka ze zwiotczeniami. [więcej w: Badanie psychologiczne na broń Poznań, sprzedaż elementów ogrodzenia mazowieckie, forum kulturystyczne ]

Powiązane tematy z artykułem: Badanie psychologiczne na broń Poznań forum kulturystyczne sprzedaż elementów ogrodzenia mazowieckie