Infekcje grzybicze związane ze skażonym metyloprednizolonem w Tennessee AD 9

Wśród biorców leków ze starszych fiolek z partii, odsetek ataków po wstrzyknięciu 40 do 80 mg, 120 do 160 mg i ponad 160 mg wynosił 15% (11 z 73 pacjentów), 19% (26 z 138), i 35% (8 z 23), odpowiednio. Przeprowadziliśmy analizę wieloczynnikową dla pacjentów, którzy otrzymali metyloprednizolon o znanym statusie i wykluczyli czasy potencjalnego nakładania się partii. Analiza ta potwierdziła następujące czynniki ryzyka: wiek starszy niż 60 lat (skorygowany iloraz szans, 4,01, 95% CI, 1,95 do 8,24); płeć żeńska (skorygowany iloraz szans, 2,56, 95% CI, 1,29 do 5,12); i skumulowana dawka partii wstrzykniętej przez 45 do 60 dni i ponad 60 dni po wytworzeniu, w dawkach 40 mg (skorygowany iloraz szans, 1,29; 95% CI, 1,02 do 1,63 i skorygowany iloraz szans 1,65, 95% CI, 1,29 do 2,11 , odpowiednio). Dwa czynniki poprawiły dopasowanie modelu, ale nie były znaczące: podejście translaminarne (skorygowany iloraz szans, 2,01; 95% CI, 0,96 do 4,23) i użycie materiału kontrastowego (skorygowany iloraz szans, 0,23; 95% CI, 0,05 do 1,14).
Dyskusja
Opisany tutaj klaster przypadków jest częścią toczącej się wieloetapowej epidemii zakażeń grzybiczych związanych z zastrzykami z dostępu zewnątrzoponowego, paraspinalnego i obwodowo-stawowego glukokortykoidami. 18 października CDC i FDA ogłosiły, że E. rostratum zostało zidentyfikowane w nieotwieranych fiolkach z metyloprednizolonem z partii; exserohilum zostało również zidentyfikowane w partii16. Wybuch jest w toku i obejmuje wiele państw14; zachorowalność i śmiertelność były wysokie. Szybkie rozpoznanie i ocena zakażeń po ekspozycji pacjenta na metylprednizolon jest krytyczna i należy niezwłocznie rozpocząć odpowiednią terapię.
Znaleźliśmy silny związek między wiekiem fiolek metyloprednizolonu a szybkością infekcji w jednej klinice. Jednym z możliwych wyjaśnień dla tej obserwacji jest to, że poziom zanieczyszczenia w fiolkach może wzrosnąć w czasie, z następnymi większymi obciążeniami grzybowymi obecnymi w starszych fiolkach. Wykazano, że odpowiednie do wstrzykiwania, niezawierające konserwantów preparaty glukokortykoidów są odpowiednimi podłożami do wspomagania lub zwiększania wzrostu patogennych grzybów, w tym A. fumigatus. 3,18 Opisujemy również zwiększone ryzyko infekcji związane ze wzrostem ilości podawanego metyloprednizolonu. Może to odzwierciedlać ekspozycję na zwiększającą się ilość zanieczyszczeń przy zwiększonej objętości podawanego metyloprednizolonu. Ponadto, ponieważ lek podawano w fiolkach 80 mg, wielokrotne wstrzyknięcia lub pojedyncze iniekcje z dawką większą niż 80 mg zwiększały prawdopodobieństwo ekspozycji na co najmniej jedną zanieczyszczoną fiolkę.
Wśród najbardziej uderzających cech tego wybuchu jest wysoka częstość występowania i anatomiczna lokalizacja udarów
[hasła pokrewne: gabinet chirurgiczne usuwanie ósemekiczny zielona góra, program chirurgiczne usuwanie ósemekiczny, chirurgiczne usuwanie ósemek ]

Powiązane tematy z artykułem: blinatumomab chirurgiczne usuwanie ósemek gabinet stomatologiczny zielona góra