Infekcje grzybicze związane ze skażonym metyloprednizolonem w Tennessee AD 7

Trzej pacjenci zgłaszali udary krążenia wstecznego we wczesnym stadium epidemii i przed śmiercią nie zostali poddani punkcji lędźwiowej, aby potwierdzić zapalenie opon mózgowych. Nie znaleziono alternatywnego wyjaśnienia udaru w tym obszarze naczyniowym (np. Brak źródła kardio-zatorowego lub dowody rozwarstwienia tętnicy kręgowej). W sumie 8 pacjentów (12%) zmarło. Siedem z ośmiu zgonów (88%) wystąpiło u pacjentów po udarze. Drugi pacjent, który zmarł początkowo, pojawił się po 2 tygodniach niespecyficznych objawów, które rozwinęły się w ból korzeniowy w rozkładzie siodła, bólu głowy i gorączce. Obrazowanie ujawniło ropnie pozaoponowe i śródtwardówkowe; wyniki nakłucia lędźwiowego wykazały zapalenie opon mózgowych. Podano mu liposomalną amfoterycynę B i worykonazol, co doprowadziło do poprawy parametrów płynu mózgowo-rdzeniowego, ale rozwinęło się napadowe migotanie przedsionków i doszło do śmiertelnego zatrzymania.
Worykonazol był początkowo podawany 61 pacjentom (92%); 35 spośród tych pacjentów (57%) było również leczonych liposomalną amfoterycyną B. Mediana czasu od wystąpienia objawów do rozpoczęcia leczenia worykonazolem wynosiła 10 dni (zakres od 0 do 44), a mediana czasu od wystąpienia objawów do rozpoczęcia leczenia amfoterycyną B Terapia trwała 14 dni (zakres od 0 do 44). Stężenia leku w surowicy badano u 29 pacjentów, którzy otrzymywali worykonazol (48%). Mediana czasu od rozpoczęcia leczenia worykonazolem do pierwszego testu na stężenie worykonazolu w surowicy wynosiła 8 dni (zakres od 3 do 21). Początkowe poziomy były większe niż 2 .g na mililitr u 24 pacjentów (83%); spośród nich 7 (29%) miało poziomy wyższe niż 6 .g na mililitr. Leczenie liposomalną amfoterycyną B przerwano u 34 pacjentów (97%) po medianie 4 dni (zakres od do 25), głównie z powodu działania toksycznego na nerki. U tych pacjentów szybkość filtracji kłębuszkowej zmniejszyła się w stosunku do linii podstawowej o medianę 31% (zmiana wahała się od 28% do -88%).
Ocena czynników ryzyka zakażenia
Klinika A użyła 1663 fiolek metyloprednizolonu z trzech przywołanych partii w czasie epidemii (83% otrzymanych fiolek). Klinika B używała 189 fiolek (86%), a Klinika C używała fiolek 211 (70%). W analizie kohortowej pobrano dane od 817 pacjentów, u których wykonano łącznie 1335 zabiegów w Klinice A od lipca 2012 r. Do 20 września 2012 r. Procedury obejmowały 779 translaminarnych nadtwardówkowych płytek glukokortykoidowych (23 klatki piersiowej, 146 szyjki macicy i 610 lędźwiowy), 368 przezcewnikowych zastawek zewnątrzoponowych glikokortykosteroidów, 132 zastrzyków ogonowych, 31 iniekcji stawu krzyżowego, 17 iniekcji krzyżowo-biodrowych i 8 innych wstrzyknięć. Analiza kohortowa na poziomie pacjenta wykazała, że wszyscy pacjenci otrzymywali metyloprednizolon; u 124 osób poddanych zabiegowi bez metyloprednizolonu nie doszło do zakażenia grzybiczego.
Tabela 3
[więcej w: nefrolog, ortodonta wrocław, dentysta Warszawa Bemowo ]