Infekcje grzybicze związane ze skażonym metyloprednizolonem w Tennessee AD 5

TDH uruchomił operacje ratunkowe przy użyciu ogólnokrajowej struktury dowodzenia incydentem i rozpoczął dochodzenie na dużą skalę, w tym osobisty kontakt i śledzenie narażonych pacjentów. 4 października 2012 r. FDA ogłosiła, że w badaniu mikroskopowym agencja wykryła zanieczyszczenie grzybami nieotwartych fiolek metyloprednizolonu (partia) zebranych z NECC.17 Opis przypadków pacjentów
W trzech klinikach w Tennessee, które otrzymywały metyloprednizolon z NECC, 1009 pacjentów otrzymywało pozapłucne lub przykręgowe iniekcje glikokortykoidami metyloprednizolonem z jednej lub więcej z trzech przywołanych partii. Łącznie 66 z tych pacjentów (7%) spełniło definicję przypadku do 19 października 2012 r. W indeksie pacjenta hodowla płynu mózgowo-rdzeniowego dała A. fumigatus; u 21 pacjentów rozpoznano Exserohilum rostratum z hodowli płynu mózgowo-rdzeniowego, tkanki lub płynu ropnego (6 pacjentów) lub wykryto za pomocą PCR w płynie mózgowo-rdzeniowym (14 pacjentów) lub tkance (1 pacjent). Chociaż wszyscy pacjenci otrzymali zastrzyki zewnątrzoponowe lub przykręgowe glukokortykoidów w jednej z trzech klinik w Tennessee, pacjenci z przypadkami prezentowani w jednym z siedmiu stanów, a 2 przypadki pacjentów były poza Stanami Zjednoczonymi, kiedy pojawiły się objawy.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka demograficzna pacjentów oraz objawy i objawy przy pierwszej wizycie. Mediana wieku pacjentów wynosiła 69 lat (zakres od 23 do 91), a 71% stanowiły kobiety (tabela 1). Przeprowadzono łącznie 124 zabiegi u 66 pacjentów w okresie od 3 lipca 2012 r. Do 26 września 2012 r .: 110 było zastrzykami z odcinka lędźwiowego, 12 wstrzyknięciami w okolicy nadtwardówkowej, wstrzyknięciem krzyżowo-biodrowym, a odnotowano jako inne. Mediana czasu od ostatniego wstrzyknięcia do początku objawów wynosiła 18 dni (zakres od 0 do 56). U wszystkich pacjentów wystąpił jeden z trzech zespołów pierwotnych: 47 (71%) miało samo zapalenie opon mózgowych, 11 (17%) miało zespół cauda equina lub infekcję ogniskową w pobliżu miejsca wstrzyknięcia (4 z nich miało udokumentowany ropień zewnątrzoponowy), z lub bez zapalenie opon mózgowych, a 8 (12%) miało udar krążenia tylnego (z zapaleniem opon mózgowych lub bez niego). Objawy przy przyjęciu obejmowały ból głowy u 48 pacjentów (73%), przy czym 20 z nich (43%) zgłaszało silny ból głowy. Inne objawy obejmowały nowe lub nasilenie bólu pleców u 33 pacjentów (50%), nudności u 26 (39%) i sztywność karku u 19 (29%).
Inne objawy neurologiczne wystąpiły u 32 pacjentów (48%) i obejmowały zawroty głowy u 11 pacjentów (17%) i nowe lub wzrastające spadki w 9 (14%). Dziesięciu pacjentów (15%) miało objawy sugerujące zespół cauda equina: nowe nietrzymanie moczu lub zatrzymanie moczu w 6 (9%), pośladkowe lub promieniujące bóle nóg u 3 (5%) i znieczulenie siodłowe u 3 (5%)
[hasła pokrewne: stomatolog, Stomatolog Kraków, stomatolog płock ]