Gruźlica wśród osób bezdomnych – zapobieganie kolejnemu wybuchowi poprzez działania wspólnotowe

W ciągu ostatnich 20 lat, kiedy Stany Zjednoczone odnotowały znaczne ogniska gruźlicy, często pochodziły ze schronisk dla bezdomnych w takich miastach, jak Atlanta, Jacksonville, Los Angeles i Seattle (patrz wykres) .1 Chociaż takie wybuchy zostały na szczęście ograniczone przez natychmiastowe wdrożenie środków nadzoru, brak specjalnej polityki w zakresie leczenia bezdomnych z ukrytą infekcją gruźlicy oznacza, że istnieje wysokie ryzyko nawrotu. Centra Kontroli i Prewencji Chorób zalecają ukierunkowane badania przesiewowe i leczenie utajonego zakażenia gruźlicą w populacjach wysokiego ryzyka, które obejmują bliskie kontakty osób z aktywną gruźlicą, imigrantów z regionów, gdzie gruźlica jest endemiczna, osób bezdomnych i osób z immunosupresją. Z powodu barier finansowych, logistycznych i zewnętrznych istnieje jednak duża przepaść między takimi zaleceniami a aktualną polityką. Utrudnione przez surowo ograniczone fundusze, lokalne wydziały zdrowia muszą skupić się na przypadkach aktywnej gruźlicy, dochodzeniu kontaktowym i leczeniu imigrantów wysokiego ryzyka. Często osoby bezdomne nie są leczone, gdy wykryto ukryte zakażenie podczas badania lekarskiego wymaganego do przyjęcia do schroniska. Podczas gdy w przeszłości urzędnicy ds. Zdrowia publicznego wskazywali na brak funduszy i środków na leczenie takich zakażeń wśród osób niezamożnych, ustawa o przystępnej cenie (ACA) zmieniła krajobraz. Dzięki zwiększonej przystępności zarówno ubezpieczenia Medicaid, jak i prywatnych, niektórzy amerykańscy pacjenci żyjący poniżej granicy ubóstwa lub bliscy jej ubóstwa byli w stanie przynajmniej znaleźć się na listach oczekujących na wizyty w podstawowej opiece zdrowotnej. Dostęp do podstawowej opieki zdrowotnej jest niezbędny dla pacjentów poddawanych leczeniu z powodu utajonego zakażenia gruźlicą, ponieważ dostawca podstawowej opieki zdrowotnej powinien nadzorować takie leczenie i monitorować działania niepożądane.
Dzięki naszemu doświadczeniu w Seattle inicjatywy mające na celu zapewnienie opieki zdrowotnej dla osób bezdomnych były w stanie dotrzeć do szerszego segmentu naszej niezamożnej populacji, zarówno w schroniskach, jak i mieszkaniach publicznych, w wyniku rozszerzonej kwalifikowalności Medicaid. Ekspansja stworzyła naszemu zespołowi klinicznemu możliwość badania i leczenia ukrytej gruźlicy w tej populacji.
Dążąc do ustanowienia skutecznego programu leczenia dla naszych pacjentów bezdomnych, niewielka grupa lekarzy i pielęgniarek w klinice przy Pioneer Square, taniej klinice w centrum Seattle, zaczęła opracowywać program oparty na zachętach bezpośrednio obserwowany (DOT) na wiosnę. z roku 2012. Jako kluczowy pierwszy krok, szpital finansowany ze środków publicznych, Harborview Medical Center, z którym związana jest nasza klinika, dodał ostatnio nowo zbadany schemat dawkowania izoniazydu i rifapentyny w dawce 12 do jego postaci. Ta terapia skojarzona, która składa się z tygodniowej dawki każdego leku przez 12 kolejnych tygodni, okazała się nie gorsza niż standardowe schematy, które mogą zająć do 9 miesięcy.
Chociaż rifapentyna jest znacznie droższa niż monoterapia izoniazydem lub ryfampiną, wykazano, że 12-tygodniowy schemat jest stosunkowo oszczędny, gdy stosuje się go u pacjentów z wysokim ryzykiem konwersji na aktywną chorobę lub nieprzestrzeganie standardowej terapii.3 Ponadto analiza kosztów wykazało, że pomimo wyższych kosztów początkowych (szacowanych na prawie 15 000 USD na 100 pacjentów leczonych terapią skojarzoną zamiast monoterapii), oszczędności netto wynoszą prawie 40 000 USD na 100 pacjentów – w dużej mierze ze względu na zwiększenie wskaźników ukończenia i wynikające z tego zapobieganie większej liczbie przypadków zarówno aktywna gruźlica, jak i utajone infekcje.4
Zdolność do wyeliminowania ukrytej infekcji gruźlicy za pomocą zaledwie 12 tygodniowych dawek została uznana za ogromną korzyść dla zdrowia publicznego, biorąc pod uwagę trudność w przestrzeganiu długoterminowej terapii.5 Uważaliśmy, że zaprojektowanie programu DOT wokół tego uproszczonego schematu byłoby idealne dla ubogich pacjentów, którym służymy, wielu z nich pozostaje w jednym miejscu tylko przez kilka miesięcy
[więcej w: odruch prolaktynowy, centrum medycyny rodzinnej, koszt badań lekarskich do pracy ]

Powiązane tematy z artykułem: centrum medycyny rodzinnej koszt badań lekarskich do pracy odruch prolaktynowy